Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanıcı Adı Şifre: Beni hatırla
Oyun Dünyası
  • Sayfa:
  • 1

BAŞLIK: 3D MODELLEME

3D MODELLEME 7 yıl, 8 ay önce #222

  • WebMaster61
  • ( Kullanıcı )
  • ÇEVRİMDIŞI
  • Fresh Boarder
  • Gönderiler: 19
  • Karma: 0
  • 
Arkadaşlar sizlere kullandığım 3d modelleme programlarını kısaca tanıtacağım.Karakter tasarlama , animasyon oluşturma ve çevre modelleme konularında bilgiler vermeye çalışacağım.Başlayalım....

3D MODELLEME

3Ds MAX:Autodesk firması tarafından geliştirilen çok güçlü ve kullanışlı bir 3d modelleme ve animasyon programıdır.Piyasada en çok kullanulan 3D Modelleme programıdır.Bir çok oyun grafikleri bu program ile yapılır.(Ama E.A Son zamanlarda 3D MAYA kullanmaya başlamıştır.).Bu programda hemen her türlü geometrik şekil programın içinde hazır olarak bulunur.Bu modelleme programının ayrıca kendine ait 3d max script adında bir programlama dilide vardır.


3D MAYA
:Autodesk firması tarafından geliştirilen bir modelleme programıdır.Bu da 3d max gibi kullanışlıdır.3d max programına benzer bir çok ortak yönü olmasıyla beraber 3d max ta olduğu gibi render özelliğide vardır.

NOT:render i bilmeyenler için bir başka konuda renderi de açıklayacağım

ZBRUSH:Bu program püskürtme ve kabartma mantığına göre geliştirilmiş bir 3D MODELLEME programıdır.Kullanması maya ve 3d max a göre daha kolaydır.Eğer yeryüzü oluşturma,yüz tasarımı,detaylandırma gibi şeylerle uğraşacaksanız tam size göre.Ama benim tavsiyem karakterimizi 3d max ile tasarlayıp zbrush programıyla şekil ve detay vermektir.

GOOGLE SKETCHUP:Bu program ünlü arama motoru google firması tarafından geliştirilmiş ve piyasaya sürülmüş bir 3d modelleme programıdır.3D MAYA ve 3D MAX programlarına göre daha basit ve arayüzü daha sadedir.3D Modelleme program olmasına rağmen mantığı 2d çizgilere dayanır.İlk defa modellemeye başlayanlar için google sketchup en ideal 3d modelleme programıdır.Game maker gibi basit oyun yapma motorlarıyla bir oyun geliştirecekseniz modellemelerinizi google sketchup ile modellemenizi öneririm.

Arkadaşlar kullandığım popüler 3d modelleme programlarını tanıttım.Şimdi karakter tasarlama , animasyon oluşturma ve çevre modelleme gibi konulara değinelim.

NOT
Polygon
= Çok köşeli cisim anlamına gelir.Yani polygon kelimesini detay yada ayrıntı gibi düşünebilirsiniz.
Yüksek polygon = Ayrıntı fazla ve daha gerçekçi görünüm
Düşük polygon = Ayrıntı az ve daha basit bir görünüm

Karakter Tasarlama : Oyunlarda kullanacağımız karakterlerimizi bu mantığa göre oluşturmalıyız.Oyunlarda karakterler çok önemli bir yer tuttuğu için oyun yapımında en fazla zaman alan kısımdır.Karakterimizin düşük polygonlu fakat kullandığımız kaplamaların yüksek kalitede olması oyun oynarken kasma sorunlarına iyi bir çözüm olur.Bu mantığı Crytek şirketi başarılı bir şekilde sürdürmektedir.Profosyonel bir oyundaki karakterleri tasarlamak için ortalama olarak 10 kişilik bir ekip yaklaşık olarak 2 ay gibi bir sürede modelleyebilmektedir.Size Karakter Tasarlamak yapmak için 3Ds MAX ve ZBRUSH programını öneririm.

Animasyon Oluşturma :Animasyon her profosyonel bir oyunda bulunan ve bir oyun için olmazsa olmaz bir aşamadır.Animasyon oyunumuzu gerçekçi kılan ve görselliği arttıran bir bölümdür.Günümüzde daha çok motion capture dediğimiz hareket yakalama yöntemi kullanılır.Bu yöntemin mantığı hareketleri algılayan ve görüntüsünü ekrana veren kablolar animasyonun oluşturacağımız kişinin vücudunun farklı bölgelerine yerleştirilir ve kişinin hareketleri dijital ortama aktarılır.Size animasyon oluşturmak için CINEMA 4D programını öneririm.

Çevre Modelleme :Bir oyun yaparken çevre modelleme grafik oluşturma konusunda çok önemlidir.Oyunumuzun performansının düşmemesi için çevre modellemelerimizi düşük polygon tekniği ile oluşturmalıyız ki oyun bilgisayarımızı kasmasın.Çevre modellemede birden çok eşya , bitki ve araç gibi nesneler çizeceğimiz için nesnelerimizi yüksek polygonlu yapmak mantıksız olur.Eğer böyle yaparsak oyunumuzdan tam verim alamayız.Size Çevre Modelleme yapmak için 3Ds MAX programını öneririm

Arkadaşlar şimdilik bu kadar diğer derslerimizde görüşmek üzere iyi çalışmalar.....
Son Düzenleme: 7 yıl, 8 ay önce Düzenleyen WebMaster61.
Şu kullanıcılar Teşekkür etti: Ferhat, Irmak

Cvp: 3D MODELLEME 7 yıl, 7 ay önce #248

  • Ferhat
  • ( Kullanıcı )
  • ÇEVRİMDIŞI
  • Expert Boarder
  • Arş.Gör Ferhat Bozkurt
  • Gönderiler: 88
  • Karma: 0
Hep animasyon filmi yapmayı istemişimdir. Elim de bayağı malzeme var ama 3D studio ortamlarına çalışmak gerek.
Dost Pervasız Felek Acımasız Zamanın da Dur Durağı Yok ..Dert Çok Dert Ortağı Yok Düşman Kuvvetli Talih Düşkün (Fuzuli)
  • Sayfa:
  • 1
Sayfa oluşturulma süresi: 1.13 saniye